foreverfrida

Alla inlägg under december 2013

Av Frida Broman - 8 december 2013 15:55

             

Av Frida Broman - 8 december 2013 11:06

 

Av Frida Broman - 8 december 2013 10:24

Ligger i sängen nu. Har lite ont i axlarna sen vi mockade igår men det går väll över. Funderar lite på vad jag ska göra idag,  men så att mitt rum behövs städas. Så jag får väll göra det.  Sen ska jag även slå in lite julklappar tror jag. Det är ju inte långt kvar! Peppad är man!  

 

Av Frida Broman - 8 december 2013 10:24

Ligger i sängen nu. Har lite ont i axlarna sen vi mockade igår men det går väll över. Funderar lite på vad jag ska göra idag,  men så att mitt rum behövs städas. Så jag får väll göra det.  Sen ska jag även slå in lite julklappar tror jag. Det är ju inte långt kvar! Peppad är man!  

 

Av Frida Broman - 7 december 2013 20:46

Ligger i sängen och läser och äter godis. Fryser om fötterna....

 

Av Frida Broman - 7 december 2013 17:21

Nu, äntligen kommer inlägget om dagen! 

Vi skulle ju först släppa ut hästarna, det gick bra. En häst i stora högen blev som lite sur på alla och sparkades men ah.

Vi mockade och borstade i stallet och sen tog vi ut våra hästar. Då visade det sig det att Saras häst blödde på benet  

Stackars Cliff!

Vi tror han skärde sig när han blev bortsjasad i hagen.  Så vi plåstrade om honom och ställde honom i en hage där han fick stå själv. 

Sen så red vi. Mamma och Sara körde delade på mammas häst så Sara också skulle få rida. 

Och vet ni vad?! 

ISA GALOPPERADE!!!! Fatta hur duktig hon var idag!

Jag bad mamma ställa ut några koner så jag kunde jobba henne lite på volten. Hon genade ett par gånger men annars gick hon skit fint! Kändes som man svävade. 

Och hon fattade galopp exakt när man bad henne. Andra gånger har hon kanske kunnat galoppera 5 meter men idag galopperade vi ett helt varv som längst! 

Och för er som typ sitter där och tänker typ. "Det är ju fan ingen häst om den inte kan galoppera." Eller.

"Woooow....Du galopperade. Stor grej! Pft."

Har ingen aning om hur hårt jag och hon jobbat för det här! 

Jag älskar henne med eller utan galoppen. Men att hon en gång för alla riktigt lyssnar på ALLT jag ber henne är typ den bästa känslan ever! Idag var verkligen ett stort steg i vår vänskap! 

Men sen när jag kom hem duschade jag och sen typ allvarligt ramlade jag ihop i soffan. Hann se 2 filmer. 

Jurastic Park (Eller hur det stavas) och nån thriller. Sett båda innan men jaja. 

Ska göra mig lite lördags fin nu! Go middag blire!

 

Bild sen i somras. Och innan ni kommenterar höjden ska ni veta att det var första gången  hon hoppade.

Innan hade hon gått över bommar och dem kanske var upphöjda typ 10 cm... Så hon ja....

Av Frida Broman - 7 december 2013 07:20

Sitter i bilen nu. Behövde vakna 06.30 Trött....

Vi har utsläpp och utfodring idag. Vi ska ju även rida. Vi kommer antagligen bara rida i ridhuset eftersom det är så jäkla kallt! Vi ska hämta min kusin nu, Sara. 

Kommer antagligen en recession på ridningen när jag kommit hem. 

Presentation


Jag är då en 13 årig tjej med lagom stort ego
och stora skrattproblem.
Jag har en förkärlek till att fota, vara med kompisar, shoppa, baka, hästar och 1D!

Men min största kärlek är papperspåsar!

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Favo artist?
 One Direction
 Justin Bieber
 Selena Gomez
 Demi Lovato
 Rihanna
 Miley Cyrus

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards